jenniferrenbro

Alla inlägg under april 2015

Av Jennifer Renbro - 27 april 2015 23:25

Idag har varit en väldigt intensiv dag för mig, kan låta väldigt konstigt. Men mår man inte riktigt hundra och inte varit riktigt igång på över en månad så räckte det med mitt första besök hos min nya psykolog och kvällsmöte på jobbet.

Mötet hos psykologen gick super bra och han verkar vara väldigt bra, så detta känns jätte bra :) har efter besöket mycket tankar och funderingar i huvudet som kom upp efter som jag inte riktigt har funderar på förr..

Är helt slut i huvudet nu efter lite väl för mycket information på en och samma dag, har nu varit på jobbet och hälsar på 2ggr och en tredje gång på onsdag innan jag kör igång på halv tid nästa vecka.

Det har varit väldigt blandade känslor att komma dit, men Gud vad jag saknar allihopa där!!! Att få ett så gott välmötande när man kommer dit och hälsar på är helt underbart! Idag kom några barn fram springandes när dem såg mig och skulle kramas, så underbart. Och en känslomänniska som jag är, så kom det såklart några tårar.

Sara har varit hos mostrarna och mormor efter dagis och hela kvällen idag, som att jag ville gå på vårt kvällsmöte på jobbet och Robert jobbar kväll. Det har hänt en hel del i hennes utveckling nu på kort tid så man hinner inte riktigt själv med, idag stod hon för första gången själv (några sekunder), klättrade upp för Alice ruschkana, helt sjukt! I helgen har hon gått massa själv med lära gå vagnen, så snart går hon nog själv..

Här ser ni bilden när hon står själv, hon blev glad när hon klarade det (sa moster )

Av Jennifer Renbro - 26 april 2015 23:19

Då är helgen slut, den har faktiskt varit super bra, känns som evigheter sen man hade en bra helg och en frisk dotter :)

Igår var vi först på öppet hus på Scania sen var jag ut på middag med ett helt gäng som sedan blev utgång med lite dans :D Sen idag då åkte vi och hämta Sara hos mamma, sen tog vi med oss Alice och åkte till svärmor :) jätte mysigt, var längesen vi var där nu och hälsa på.
Alice ville så gärna följa med, såklart hon fick det :)

Tror Sara har kommit in i ett års trottsen, hennes humör har tvär vänt från världens gladaste till världens surigaste och argaste flicka, men vad gör det! Älskar henne utav hela mitt hjärta ändå <3

Nu är det en vecka kvar tills jag börjar jobba igen, fast börjar först med 2v på halvtid, för att mjuk starta efter drygt en månads sjukskrivning. Och imorgon kör jag mitt första samtal med en ny psykolog, det känns super bra faktiskt :)

Jag har mycket tankar och funderingar i mitt huvud just nu, men allt är hemligt ;) haha. Som tur är, så är det bara positiva saker :)

Imorgon bär det av till jobbet för att medverka i kvällsmötet, allt för att jag vill vara med och tacka av min underbara kollega som slutar på torsdag, tar även med mig Sara dit på onsdag när vi ska ha avtackning av kollegan med alla vår avdelnings barn.

Älskar vår lilla prinsessa mer än allt annat, hade jag inte haft henne nu då hade jag aldrig klarar mig igenom denna svåra/jobbiga månaden <3

Sara fick köpa en keps häromdagen :)

Av Jennifer Renbro - 24 april 2015 13:13

Har inte bloggar på nån dag nu, men vad gör det :) behöver ju inte blogga varje dag ;)

Har haft en helt underbar och lugn vecka, mesta dels suttit på balkongen och tagit vara på de soliga dagarna och försökt bygga upp min energi av solen :) var även en dag och hälsade på på jobbet, ska även dit nästa vecka också för att tacka av en av mina kollegor.

Helgen är fullbokad, känns skönt.. Haft två helger då Sara inte varit helt hundra, första helgen låg hon helt sänkt i magsjuka och förra helgen fick hon nån allergi chock (massa prickar men var pigg ändå).

Imorgon ska vi först till Scania på öppet hus, sen blir det hem duscha sen ska jag iväg och fira min bästa väns syster och Sara ska få vara och sova hos mostrarna och mormor :)
Och på söndag sen när vi vaknat åker vi till Saras farmor och hälsar på, längesen vi var där nu :)

Av Jennifer Renbro - 21 april 2015 10:18

Idag åkte jag bussen och lämnade Sara på dagis, Robert fick lite sovmorgon :)
Gick som vanligt att lämna henne, och gråter 1-2 min sen är det bra :), känns skönt. Sen vet man att hon är super glad och leker hela dagen där :)

Det har hänt så mycket i hennes utveckling nu på så kort tid, hinner knappt med själv. Från att bara kunna sitta och inte ta sig någonstans tills att "krypa" och nu på ett dygn kunna resa sig upp emot saker, hon har även blivit mycket stadigare på bena, och igår så kunde hon gå sakta med att bara hålla i ena handen, men det var läskigt :P haha.

Idag blir det att sitta på balkongen och ta lite ny energi av solen och sen hämta Sara på dagis med älskade syster, sen åker vi och hämtar Alice och är ute och leker lite :)

Av Jennifer Renbro - 20 april 2015 17:30

Har inte bloggar igår, men vad gör det :)
Helgen har varit bra, lugn och skön :) i lördags blev det att vi åkte över till bästa vännen och åt middag och hade det trevligt, igår hade vi en slappar dag hemma med lite film tittande sen åkte vi till mamma och fikade och spelade lite Uno :)

Idag tog jag mig kraft att åka och hälsade på på jobbet, en månad sen man träffade dem allihopa, var helt underbart att få träffa kollegor och alla barnen igen :) När man kom så ropa dem glatt i kör "Heeej Jennifer" sen skulle alla prata i munnen på varandra med mig :)

Efter besöket där är jag helt slut, men jag ska klara av att ta mig tillbaka, fick order av min syster att inte stressa så mycket när jag återgår till jobbet igen.

Efter en visit på jobbet hämta jag Sara, och påvägen hem var vi in och Sara köpte sig lite juice som att det var så varmt ute och vi stannade ute en stund när vi kom hem :)

Överlycklig för att det var "katten" på flaskan :)

Av Jennifer Renbro - 18 april 2015 10:32

Glömde bort att blogga igår, men vad gör det. Hade en super glad tjej igår här hemma, efter förskolan.
Igår ville hon inte ens följa med mig hem efter förskolan, tror hon har det super bra och kul där :) känns skönt i mammas hjärta att hon trivs så bra där :)

Nu är det andra helgen som man sitter hemma bara och inte vet vad man ska göra :( Idag blir det väl att sitta på balkongen och ta vara på värmen av solen, man vet ju aldrig när den försvinner igen.

Vakna idag och känner mig jätte nere, men vet inte riktigt varför. För nu är ju Sara frisk, Robert är ledig i helgen så jag kan inte ha det bättre just nu egentligen..

Får se vad dagen tar oss till..

Glad fisen :)

Av Jennifer Renbro - 16 april 2015 23:30

Nu ska jag strax göra natt och bädda ner mig i sängen, ska bli så skönt :)

Idag har jag haft en lugn och bra dag, haft en dag då jag mått super bra och inte känt mig nedstämd alls :) Var längesen man mådde 100% bra.

Har inte gjort så mycket idag faktiskt, suttit mesta dels ute på balkongen i solen, klippt Robert, hämtade Sara på förskolan sen åkte en stund till Liselott och drack kaffe. Sen var vi hemma och myste innan läggdags jag och Sara :)

Det hade gått super bra idag för Sara på förskolan efter en vecka hemma. Så skönt :)

Imorgon är det fredag, vet inte riktigt vad som händer, Sara ska till förskolan sen vet jag inte.

Sådär blev Robert efter klippningen :) min första klippning, blev faktiskt nöjd när det väl var klart :)

Sara efter förskolan, skitigare unge för man leta efter ;)
Frågade om dem hade målat idag, med tanke på hur bodyn såg ut, men det var yoghurt och blåbär till mellanmål fick jag till svar ;) hahaha.

Av Jennifer Renbro - 16 april 2015 09:45

Idag vakna man super tidigt, Sara vakna runt fem och ville inte somna om. Var längesen det hände, men man är hyfsat pigg ändå än så länge :)

Har varit och lämnat Sara på förskolan idag, efter en vecka hemma så gick det faktiskt bra :) Håller tummarna på att det går bra hela dagen, men det tror jag :)

Sitter och solar lite på balkongen med en kopp kaffe och cigg, helt underbart när solen värmer :) Vilken energi kick man får av den :)
Ska snart gå löst med hår trimmern på Robert innan han åker och jobbar, och idag ska faktiskt jag åka iväg och dricka kaffe, känns som en evighet sen ;) haha.

Skriver mer ikväll :)

Presentation


Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards